onsdag 26 januari 2011

Mycket att göra - många intryck

Jag har mycket att göra just nu. Förutom allt det vanliga joxet med hem och jobb, har jag börjat plugga. Himla kul!
Jag får mycket energi och det är stimulerande, men det går åt mycket energi också. Även fast det är kvartsfart är det mycket engelsk text som ska in i skallen. Ämnet är Webdesign och användbarhet. Nästan all text förstås på webben.

På jobbet är det lite turbulent. Min skola har blivit såld.
Det genererar nya utmaningar som jag naturligtvis inte kan låta bli att gå igång på. Nya öppningar, nya ingångar och nya hemligheter. Nu känns det kul att det händer något, något nytt. Som om jag upptäckt en ny kroppsdel hos mig själv, kanske ett nytt ben. "Nämen, kolla, ett ben! Undra vad jag kan använda det till? Något annat än de andra två?" Det är i alla fall framåt som gäller nu.

Hade ett fantastiskt träningspass igår. 1 cm nysnö, ganska kallt och pigga, alerta ben. Upptäckte att jag kan köra intervaller i en backe i två olika farter. Jag kunde styra om jag skulle bli trött eller skittrött. Har aldrig hänt förr.

Det ger också energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar