tisdag 8 februari 2011

Hatkärlek

Att inför sina jämlikar lära ut och låta trovärdig. Myndig. Låta tänka fast tiden gnager hål i planering. Låtsas oberörd av utan-på-nerver som kittlar. Granskande blickar, tankar, kroppsspråk.

I morgon tror de nog att jag har något att tillföra. Nya läroplanen ska implementeras och jag har fått förtroendet. I-m-p-l-e-m-e-n-t-e-r-a-s. Inplanteras. Impotentiseras - så den inte står ut. Så mycket.

Jag älskar och jag hatar. Att inför mina jämlikar lära ut och låta trovärdig. Min lilla stund i rampljuset, allt ljus på mig. Min lilla stund i glaskupan, alla ser när jag vill gå iväg, men inte kan.

Fast jag är förberedd, det kommer gå bra. Det gör det ju nästan jämt, faktiskt. Det är kul och mina jämlikar är snälla. Jag måste bara tänka på att låta tänka, låta sjunka, låta landa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar