söndag 11 september 2011

Snor

Tänk vad mycket snor det kan få plats i en skalle. Eller om det är näsan... Idag känns det som tänderna ska poppa ur munnen. Det är tryck från bihålorna. Men jag jobbar ialla fall, precis som vanligt. Tror inte jag har haft en enda dag som jag har bara softat sen skolan började. Idag har jag suttit tre timmar hittills, men nu börjar jag känna mig klar.
En bekant sa till mig i våras att hon aldrig träffat en lärare som jobbat sina tio förtroendetidstimmar i veckan. Undrar just vad det är för lärare?? Tycker jag jobbar jämt. Går aldrig från jobbet före fyra. Därmed gör jag 37,5 timmar på min arbetsplats. I bästa fall. Kommer hem vid 17.30, äter något och sätter mig igen, mellan 18.30 och 21.??. Förutom fredagar, för då är jag åt skogen för trött. Det är tio timmar till, uppe i 47,5 timmar i veckan. DESSUTOM ett antal timmar på lördag och söndag.
Nämen det är ju så enkelt att vara lärare, de är ju lediga jämt!! Konstigt att inte alla vill bli lärare då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar