tisdag 8 november 2011

Sitter i Sälen

Jag är på konferens. Såå himla skönt. Alldeles ensam, ingen att ta hänsyn till. Jag kan göra precis vad jag vill, prata med vem jag vill, behöver inte foga mig i nån grupp.
Ni förstår att jag inte är nån lagspelare, har helt enkelt svårt att foga mig i gruppen. Känner mig alltid som ett intelligensbefriat får när jag måste göra som gruppen vill.
Så nu har jag åkt iväg själv och träffat en massa lustiga människor. Igår kväll pratade jag med en mycket provocerande man i 65-årsåldern.

Hans liv verkade gå ut på att göra sig så obekväm som möjligt. Han ifrågasatte det mesta och gillade att säga kluriga saker så man nästan inte förstod. Jag tycker att det är jobbigt med de människorna för jag blir otrygg med dem. MEN det slog mig utifrån en föreläsning med Stig Haug igår att det är dessa människor som får saker att hända. De som inte följer mallen. De som tänker motströms.

Så idag gillar jag honom.

Lärde mig nog en hel del igår.

Den där Stig var helt suverän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar