onsdag 21 december 2011

Kvällsjobb

Har haft en skön avslutningskväll på jobbet. Julvaka med alla ungdomarna på skolan.
Jag trodde det skulle vara en massa stök, men det var mysigt och trevligt. Blir som en annan grej med eleverna då man kan släppa lärarrollen för en stund och bara vara.

Vi har en himla mysig klass med en handfull tjejer och en drös killar. De är så himla goa med varandra så man blir alldeles varm i hjärtat. De är så stolta över sin klass vilket ger otroliga effekter på sammanhållningen. Tror det är 5-6 elever som har sagt att de vill byta till vår klass. Det säger något om klimatet.

Min mentorskollega har en stor del i den framgången, för han pysslar med dessa smågrabbar så det är helt otroligt. Skojar med dem, men kräver ändå ordning och respekt. Det är en sällsynt mentor i honom. Han har alltid deras perspektiv!

Nu är det i alla fall jullov. Klockan är 01.17 på torsdag morgon och jag kan sova hur länge jag vill i morgon. Det är snö ute och mina skidor ligger i garaget och väntar på lilla mig. Imorgon... lugnet och Lugnet, om ni fattar!?

Elva dagar ledigt efter den mest hektiska termin i mitt liv! Me like!
G'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar