måndag 23 januari 2012

Plugg och mammabry!

Idag har jag börjat på en fristående kurs, grafisk formgivning.
När jag sökte tog jag för givet att det var att lära sig producera trycksaker, lära sig färg och form och så vidare. Så kom de första dokumenten om kursen och jag blev lite less eftersom jag då tolkade att det inte skulle bli något kreativt alls:( bara en massa budget och planering och processande...
Så blev allt material släppt och jag kunde börja läsa och döm om min förvåning att jag upptäckte att det är ju både och. Precis vad jag behöver för att bli lite mer säker i min idé om att bli egenföretagare. Nu föll bitarna på plats. Glad tjej!

Lite jobbigt blev det också då min dotter berättade om sina planer för framtiden... Men jag är samtidigt så stolt över henne och får väl sätta mig själv lite i baksätet och inte köra dit jag vill utan låta henne få styra på efter egen kompass.
Stackarn är ju enda barnet och ska leva upp till mammans höga förhoppningar och behov.

Nä, you go girl! Hela livet ligger framför och det är bara att köra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar