söndag 22 januari 2012

Vad vill jag, då?

Ibland undrar jag om det bara är jag som är som jag i hela vida världen. Det kanske inte är en ovanlig tanke, andra kanske också tänker så, vad vet jag.

Min fundering är i alla fall att andra verkar ha så himla koll på sina liv. Vad de vill och så... För mig är det så flyktigt, ena dagen vill jag ditt och andra dagen datt. Ofta vet jag inte ens vad jag vill utan bara vad jag inte vill.
Jag skulle vilja att jag hade en plan. En plan som jag sedan kunde hålla mig till, och som jag inte ledsnade på.
Eller jag har ju planer, massor. För många antagligen, för många idéer. Just nu har jag haft en plan i snart ett år. Den planen är bra, klok, genomtänkt och bara att sätta i verket. Jag har satt upp delmål och större mål och vet exakt hur jag ska göra. Men följer jag planen? Rätt gissat, nej! Jag skjuter upp och ändrar och bortförklarar och blä!
Jag skulle behöva en assistent som sa åt mig att göra saker. Så slapp det vara så jobbigt i kroppen och i knoppen!

Aha, jag har ADHD! Jaja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar